Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza kvílivého hluku od tramvajové dopravy a jeho vliv na okolí
Prokopová, Tereza ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou hodnocení účinků hluku od kolejové dopravy. Součástí této práce je rozbor dané problematiky, pořízení dat v lokalitě Starý Lískovec tramvajová smyčka a následná úprava dat a sestavení akustického modelu. Posouzení výsledků provedu sestavením akustické situace v programu SoundPlan. Součástí mé bakalářské práce je formulace závěrů a doporučení pro praxi.
Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska
Kopecký, Vojtěch ; Svoboda, Richard (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Práce Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska se zaměřuje na problematiku zpoždění a propadů rychlostí v tramvajové dopravě, zejména příčinám jejich vzniku a způsobům jejich eliminace. Práce zkoumá aktuální stav brněnského tramvajového systému, a to se zaměřením na zpomalujicí prvky v systému a místa s častým vznikem zpoždění včetně toho, čím jsou tato zpoždění způsobena. Práce se dále věnuje možnostem zrychlení tramvajové dopravy jak z pohledu dopravního, tak i z pohledu kolejového uspořádání. V závěrečné části práce jsou detailněji zanalyzovány vybrané úseky brněnského tramvajového systému a na podkladu těchto analýz jsou navržena opatření, která vedou ke zrychlení tramvajové dopravy a eliminaci zpoždění, která se v ní vyskytují.
Indikátory zranění krku v oblasti automotivu ve vazbě na interakci figurína - tramvaj
Ország, Artur ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Tlapáková, Eva (oponent)
Název: Indikátory zranění krku v oblasti automotivu ve vazbě na interakci figurína-tramvaj Cíle: Cíl práce je zhodnotit provedené crash testy mezi figurínou a vozidlem z hlediska ohrožení zdravotního stavu krku a určit, který typ tramvaje vytváří nejmenší riziko na zdravotní stav krku (krční páteře) ve stanovených rychlostech. Metody: Diplomová práce je vedena formou pilotní studie. První část práce obsahuje teoretická východiska ohledně probíraného tématu. Druhá část rozebírá výsledky crash testů a zodpovídá výzkumné otázky a prověřuje zadané hypotézy. Výsledky: Nejnebezpečnější pro strukturu krku byly nárazy v rychlosti 20 km/h. V této rychlosti vyšly nejvyšší hodnoty a také hodnoty pravděpodobnosti vzniku poranění v AIS hodnotě 2+ i 3+. Nejbezpečnější typ tramvaje je nový typ 15T a naopak nejnebezpečnější jsou tramvaje typu T3 a KT8. Klíčová slova: Tramvaj, tramvajová doprava, krk, poranění krku, crash test, kritéria poranění, struktura krku.
Slang z prostředí tramvajové dopravy v brněnském a ostravském dopravním podniku
Nachtigalová, Kateřina ; Nedvědová, Blanka (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Tato bakalářská práce představuje problematiku slangu z prostředí tramvajové dopravy v brněnském a ostravském dopravním podniku. Cílem práce je pomocí dotazníkového šetření nasbírat a následně analyzovat výrazy, jež se aktuálně v daném prostředí užívají. V úvodu je představena metodika práce a výzkumné předpoklady, se kterými budeme pracovat. V teoretické části se věnujeme stratifikaci českého jazyka, obecnému popisu slangu na základě odborné literatury a způsobům tvoření slangových názvů. V závěru této části charakterizujeme zvolené slangové prostředí a také stručně popisujeme typické znaky středomoravského a slezského nářečí, k nimiž daná prostředí zeměpisně náleží. V praktické části práce je představeno nasbírané výrazivo, jež je následně analyzováno hlavně z hlediska slovotvorného. Součástí praktické části je také komparace obou slangů, jakožto i srovnání se slangismy užívanými v pražském dopravním podniku. V závěru práce jsou vyhodnoceny výzkumné předpoklady, jež byly stanoveny v úvodu. Pomocí dotazníků bylo nasbíráno celkem 391 výrazů z Brna a 372 výrazů z Ostravy, z nichž většinu tvoří jednoslovné názvy. Jedná se primárně o názvy prostě pojmenovávací, jež byly utvořeny nejčastěji postupy transpozičními. V malém množství se mezi nimi objevily i názvy ovlivněné tamějším dialektem.
Analýza kvílivého hluku od tramvajové dopravy a jeho vliv na okolí
Prokopová, Tereza ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou hodnocení účinků hluku od kolejové dopravy. Součástí této práce je rozbor dané problematiky, pořízení dat v lokalitě Starý Lískovec tramvajová smyčka a následná úprava dat a sestavení akustického modelu. Posouzení výsledků provedu sestavením akustické situace v programu SoundPlan. Součástí mé bakalářské práce je formulace závěrů a doporučení pro praxi.
Rozvoj tramvajových tratí na Ostravsku
Bartoňová, Andrea ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Melena, Jan (oponent)
Základem diplomové práce je veřejná doprava. Teoretická část pojednává o dopravní infrastruktuře obecně a o procesech v osobní dopravě. Na teorii navazuje praktická část v podobě analýzy městské hromadné dopravy v Ostravě spolu se systémy městské hromadné dopravy a integrovaného dopravního systému MS kraje a se zaměřením na vybudování a zavedení vlakotramvajového spojení Ostravy s okolními městy.
Tramvajová doprava v Praze
Šedý, Jan ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Vondrák, Antonín (oponent)
Práce se zabývá fungováním tramvajové dopravy v Praze. V úvodní části je charakterizována doprava ve městech, blíže specifikován je subsystém městské hromadné dopravy. Následuje stručné představení systému městské hromadné dopravy v Praze, které je doplněno přehledem užívaných typů kolejové dopravy. Hlavní část práce se zabývá systémem tramvajové dopravy v Praze a jeho plánovaným rozvojem. Je provedeno srovnání návrhů na rozšíření tramvajové sítě a zhodnocen jejich přínos v případě realizace.
Analýza MHD v Olomouci
Rozmanová, Jana ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá městskou hromadnou dopravou v Olomouci. Nejprve jsou v teoretické části vysvětleny jednotlivé segmenty dopravy v Olomouci a další pojmy, zaznívající dále v praktické části. V praktické části se čtenář seznamuje s fungováním městské hromadné dopravy v Olomouci, s její historií, popisem, tarify, linkami aj. Dále následuje výčet nedostatků, zjištěný nejen přímým pozorováním, ale také dotazováním uživatelů MHD. Na závěr následuje zhodnocení těchto nedostatků a návrh možných řešení.
Dopravní síť Ostravy
Bartoňová, Andrea ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Hlavním tématem práce je veřejná doprava. V teoretické části je stručně charakterizována doprava a dopravní infrastruktura. Na ní navazuje popis logistických procesů v osobní dopravě. V další kapitole jsou popsány také jednotlivé druhy dopravy: tramvajová, trolejbusová, silniční a železniční. Závěr teoretické části patří osobní dopravě ve městě, především systému městské hromadné dopravy a integrovanému dopravnímu systému. Praktická část je zaměřena na dopravní síť ve městě Ostrava. Ve stručnosti seznámí čtenáře s její historií, silniční sítí a železničním spojením. Je zde také zmíněno nedaleké mezinárodní letiště a cyklistické stezky na území města. Z pohledu městské hromadné dopravy je analyzována jak autobusová, tramvajová a trolejbusová doprava, tak také tarifní podmínky a ceník jízdného. Systém integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje spolu se shrnutím je uveden v závěru práce. Cílem práce je poskytnout čtenářům ucelený pohled na dopravní síť v Ostravě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.